poniedziałek, 7 października 2013

Foteliki RWF - najczęściej zadawane pytania

Niedawno pisałam o nowym foteliku samochodowym Bubinki. Wybraliśmy model BeSafe Izi Combi ISOfix X3 montowany tyłem do kierunku jazdy. Mimo, iż jest to najbezpieczniejszy sposób przewożenia dzieci nie tylko w kategorii wagowej 0-13 kg, ale też i 9-18 kg, to jednak wiele osób jeszcze ma wątpliwości. Zwykle pytają, czy taki fotelik zajmuje dużo miejsca i czy zmieści się w danym samochodzie. Czy dziecko ma dość miejsca na nóżki i czy widzi coś więcej niż tylko oparcie kanapy. Ten sposób wożenia dzieci jest mało popularny u nas i zdaję sobie sprawę, że osoby pytające po prostu nie miały okazji widzieć na własne oczy takiego fotelika w samochodzie i dziecka w takim foteliku. Postanowiłam więc rozwiać te wątpliwości.


1. Foteliki montowane tyłem faktycznie zajmują nieco więcej miejsca, ale powinno dać się zamontować niemal w każdym samochodzie. Oczywiście należy indywidualnie dopasować fotelik do danego samochodu. My mamy wcale nie taki wielki wóz - Skodę Fabię II i w/w fotelik zmieścił się bez problemu.


2. Nie wiem, jak inne foteliki RWF, ale nasz montowany jest w taki sposób, że 20-miesięczna Bogusia ma sporo miejsca do wyprostowania nóg a i jak będzie starsza, to nie będzie jej niewygodnie.


3. Jako, że nasz fotelik montowany jest o wiele wyżej, niż tzw. nosidełko z kategorii 0-13 kg, córka bez problemu może podziwiać widoki za boczną i tylną szybą.
 

Jak widać, nie taki diabeł straszny. Gorąco polecam ten sposób wożenia dzieci przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. A, że i wygoda idzie w parze, to tym bardziej :)

8 komentarzy:

  1. Dużo zdjęć fotelików RWF zamontowanych w samochodach można znaleźć na poniższym profilu na FB www.facebook.com/RearFacingToddlers . Widać tam również jak dzieci radzą sobie z nogami, gdy jest nieco mniej miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też o tym czytałam. My mamy jednak przodem montowany, ale z poduchą zamiast pasów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obejrzyj sobie w necie filmik jak zachowuje sie fotelik z poducha podczas dachowania. http://www.youtube.com/watch?v=BFEtUxDu-bI#t=33
      Dziekuje ale swojemu dziecku nigdy czegos takiego nie zafunduje. Mam BeSafe Izi Combi x3 i Britaxa Max Waya.

      Usuń
  3. Prawdopodobnie w UE mają prowadzić nakaz jazdy w fotelikach tyłem do kierunku jazdy. Najwyższy czas!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja, gdy tylko kupiliśmy nasz besafe od razu przymierzyłam do niego też Martynę. Ona ma długie nogi i miałam wtedy 3 lata. Miała dużo miejsca na nóżki.

    OdpowiedzUsuń
  5. szkoda, że w UK takich nie ma - super, że napisałaś takiego fajnego posta!

    OdpowiedzUsuń
  6. na pewno w Uk takie są, trzeba tylko poszukać. Właśnie wczoraj rozmawialiśmy ze sprzedawcą i polecał nam Maxi Cosi model Opal. Też zamierzamy kupić właśnie taki montowany tyłem do kierunku jazdy.

    OdpowiedzUsuń