czwartek, 8 listopada 2012

52 książki na 52 tygodnie roku

Na początku stycznia trafiłam na stronę inicjatywy czytelniczej 52ksiazki.pl i zachęcona postanowiłam, w ramach noworocznych postanowień, podjąć wyzwanie przeczytania 52 książek w ciągu całego roku, czyli mniej więcej jedną książkę tygodniowo. Rok się powoli kończy, więc pora na podsumowanie dotychczasowej aktywności czytelniczej i nadrobienie zaległości.
 
Przeczytane:
1. Agnieszka Stein "Dziecko z bliska"
2. Alice Miller "Dramat udanego dziecka"
3. Alice Miller "Gdy runą mury milczenia"
4. Claude Didierjean-Jouveau "Droga mleczna"
5. Claude Didierjean-Jouveau "Nie płacz, maleństwo"
6. Claude Didierjean-Jouveau "Nosimy nasze dziecko"
7. Claude Didierjean-Jouveau "Poród bez granic"
8. Claude Didierjean-Jouveau "Rodzicielstwo bez przemocy"
9. Claude Didierjean-Jouveau "Śpimy z dzieckiem"
10. Evelin Kirkilionis "Więź daje siłę"
11. Federick Leboyer "Narodziny bez przemocy"
12. Frederick Leboyer "Shantala. Tradycyjna sztuka masażu"
13. Gill Rapley, Tracey Murkett "Bobas lubi wybór"
14. Gill Rapley, Tracey Murkett "Bobas lubi wybór. Książka kucharska"
15. Janusz Korczak "Jak kochać dziecko"
16. Jean Liedloff "W głębi kontinuum"
17. Kinga Cherek "Pożegnanie z pieluszkami..."
18. Monika Staszewska "Bez lęku"
19. Reni Jusis, Magda Targosz "Poradnik dla zielonych rodziców"
20. Sheila Kitzinger "Kryzys narodzin"  
21. Sylwia Chutnik "Mama ma zawsze rację"
22. Tim Guénard "Silniejszy od nienawiści"
 
W trakcie:
1. Dominika Kukuła "Taktyka sprytnej kobiety"
2. Erich Fromm "Mieć czy być"
3. Gabrielle Palmer "Polityka karmienia piersią"
4. Heidi Murkoff, Sharon Mazel "Pierwszy rok życia dziecka"
5. Lawrence J. Cohen "Rodzicielstwo przez zabawę"
6. ks. Leszek Czyż "Pozwolił nam wołać Ojcze"
7. Małgorzata i Marcin Zimoniowie [red.] "Płodność. Powrót do źródeł"
8. Margot Sunderland "Mądrzy rodzice"
9. Szymon Hołownia, Marcin Prokop "Bóg, kasa i rock'n'roll"

Jak widać, dopiero mniej więcej połowa za mną. Sporo jest do dokończenia a brakuje jeszcze 21 książek do przeczytania w ogóle, by osiągnąć cel. Nie wiem, czy mi się to uda, ale i tak już teraz jestem zadowolona z wyniku. Z resztą nieważne ile książek, ale jakie! I co z tej lektury zostało w mojej głowie :)

8 komentarzy:

  1. warto przeczytać tę Monikę Staszewską Ania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podliczyłam że przeczytałam jakieś 23 tytuły o rodzicielstwie/psychologii i co najmniej 3 tytuły spoza tej dziedziny..

      Usuń
  2. Aniu, mamy bardzo podobne książki na półce :D Co prawda ja mniej, ale dużo się powtarza, a jeszcze więcej mam w planach :D Teraz kończę BLW i będę Palmer kończyć, bo jestem w połowie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wymagające postanowienie. Nie ma szans bym poszerzyła te szeregi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Spora lista.U mnie zastój książkowy na rzecz nocnego wyszywania. Coś za coś ;) Ale kilka pozycji z Twojej listy przeczytałam więc nie jest ze mną tak źle ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pokrywa mi się masa tytułów :D

    OdpowiedzUsuń