środa, 1 maja 2013

Pieluszkowo znów

Już kiedyś obiecałam kontynuację postu o pieluszkach. Po prawie roku ekopieluchowania pora na kolejne wnioski.
W poprzedniej notce poświęconej temu tematowi zachwalałam system kieszonek i konkretnie kieszonki Little Penguin. Teraz nieco się u nas zmieniło. Kieszonki z lamówką Little Penguin świetnie sprawdzały się przy niechodzącym niemowlęciu. Jednak kiedy Bubinka zaczęła wstawać a później chodzić, zaczęły przeciekać. Pieluszka zupełnie inaczej układa się między nóżkami dziecka, które przyjmuje pozycję pionową. Myślę, że to jest powód przeciekania. Szczególnie właśnie działo się tak w modelach z lamówką, być może dlatego, że przez lamówkę są nieco sztywniejsze niż te tradycyjne. Niestety mimo iż są naprawdę śliczne musiałam z nich zrezygnować. Nie pozbyłam się ich jednak. Zostaną dla kolejnego maleństwa. Mam też 3 tradycyjne "pingwinki" i te używamy jeszcze.

Po perypetiach z cieknącymi pieluchami postanowiłam zrobić drugie podejście do systemu formowanka + otulacz i wkład + otulacz. Wybrałam jednak zgrabniejsze formowanki, które nie robią efektu wielkiej pupy. Muszę przyznać, że ten system sprawdza się teraz najlepiej. Konkretnie mam 2 formowanki Pupus i jedną Ecodidi. Z pewnością dokupię jeszcze kilka sztuk. Jeśli chodzi o wkładki, też wybieram te cienkie, ale chłonne. Zrezygnowałam z prefoldów na rzecz świetnych wkładek z mikrofibry i mikropolaru Pupus. Kupiłam jedną taką wkładkę na wypróbowanie i spełnia moje oczekiwania. Jest cienka, chłonna i daje dziecku poczucie suchości. Niebawem dokupię kolejne sztuki. Czasem jako wkładów do otulacza używam mikrofibrowych wkładów one size Little Penguin, których też używam do kieszonek. Składam je na pół i owijam wkładką "sucha pupa" Pupus. Jeśli chodzi o otulacze PUL to w moim stosiku obecnie jest jeden otulacz Kokosi, jeden NappiMe i dwa moje ulubione Pupeko. Mam też jeden otulacz wełniany Ecodidi, który dostałam do testów i już teraz mogę pochwalić a szerzej wypowiem się o nim w osobnej notce.

Na noc wciąż zakładam małej jednorazówki. Raz tylko do testów założyłam formowankę Ecodidi z podwójnym wkładem z mikrofibry i zabezpieczyłam otulaczem Pupeko. Zestaw wytrzymał 12 godzin bez przecieku, ale pół nocy czułam smród zsikanej pieluchy. Tak, to trzeba przyznać, zsikane wielorazówki śmierdzą okrutnie. Jednak wolę w nocy skorzystać z komfortu pochłaniania zapachów, jaki daje jednorazówka. Obecnie z braku naszych ulubionych Babydream Öko, używamy Dada.

Mój pieluszkowy stosik wymaga jeszcze kilku modyfikacji. Jak już będzie ostatecznie skompletowany, to się nim pochwalę :)

13 komentarzy:

  1. zamiast kompletować zestawy pieluszek, może lepiej powoli odstawiać Malą od pieluch i zacząć sadzać na nocniczek?

    OdpowiedzUsuń
  2. prawie 1,5 roczne dziecko juz powinno być sadzane na nocniczek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. śmiech na sali,
      wcale nie musi,
      powinno być wysadzane wtedy kiedy będzie na to gotowe.

      śmiać mi się chce jak słyszę " 6 miesięcy - powinno już być odstawione od piersi,12 miesięcy- powinno samo przesypiać całą noc, 18 miesięcy - powinno robić na nocnik "
      no a w wieku 2,5 roku to już powinno same wiązać sznurowadła, czytać pisać i gotować ...

      i jak zawsze, największe mądrości są anonimowe ...

      Usuń
    2. cóż. Też jestem zdania co do nocniczka. Choćby próbować. Mój Wojtek jest sadzany od 9-go miesiąca. Nie często, sporadycznie. Szczególnie po spaniu. Musi się przyzwyczaić do tego urządzenia:)

      Usuń
  3. Dziękuję Anonimowy za rady. Moje dziecko rozwija się w swoim tempie a nie tak jak "powinno". Z pewnością jak będzie gotowa na nocnik to pieluchy pójdą w odstawkę. Zwykle dzieje się to ok. 2. roku życia a nie w 16. miesiącu, więc czasu jest jeszcze sporo. A na siłę sadzać ją nie będę. Nocniczek mamy i mała się z nim oswaja, ale na razie nie jest gotowa na to, by się do niego załatwiać. Przyjdzie na to czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój mały walczył z nocnikiem na początku, aż przyszedł czas, że w tydzień pojął o co chodzi. Ma prawie dwa lata i to jest dla niego idealna pora. gdybym go sadzała nim był gotowy, pewnie każda próba kończyłaby się jego płaczem a moją frustracją. A tak oboje, naturalnie wchodzimy w ten okres. Nic na siłę!

      Usuń
  4. Rozwiązałam problem śmierdzących po siknięciu pieluch.
    1. wiadro na brudne pieluszki (które za pewne posiadasz)
    2. dowolny olejek zapachowy
    3. opakowania odplamiacza tlenowego (oxy np z biedronki ok 7 zł za opakowanie)
    wsypujemy miarkę do wiadra i zalewamy gorącą wodą (lepiej się rozpuszcza) dodajemy kilka kropli zapaszku i do takiego roztworu wrzucamy brudne pieluszki, kiedy wiadro pełne wylewamy zawartość, popłukujemy wiadro i napełniamy czystą wodą, odciskamy pieluszki i wrzucamy do wiadra, dokładnie zamieszać i przepłukać pieluchy w wiadrze, wylać i odciśnięte wrzucić do wiadra (można jeszcze raz napełnić i jeszcze raz przepłukać) po takim procesie płukania (2x daje lepsze efekty, zwłaszcza w początkowym okresie "oczyszczania") można odciśnięte wyprać jak to zwykle robiliśmy. Proces prania wydłuża się o te 5 min, ale efekt jest tego wart.

    OdpowiedzUsuń
  5. co do siadania na nocnik moja półtoraroczna sygnalizuje (si-si lub łapie się za pieluchę oraz woła kup-ka) ale nie ma czasu na usiedzenie, wiec każe się posadzić, ale potem schodzi, i biega po mieszkaniu chwilę potem jest siku lub kupa, pół biedy jeśli zdążę założyć pieluchę (czasem nie zdąrzam czas potrzebny na pójście po czystą do drugiego pokoju bywa zbyt długi)

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię wpisy pieluszkowe sama się zabieram ale jakoś nie mogę:) Ania tak jak Ty uważam że każde dziecko ma swój właściwy czas na nocnikowanie i u nas on też jeszcze nie nadszedł - 14m-cy. Mam koleżanki , które i od 6m-ca wysadzały... decyzja indywidualna ;) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. moja córka w wieku 9 miesięcy rano załatwiała sprawy (zresztą obie miały taki okres) potem im przeszło, eksploracja świata i ciekawość wzięły górę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dodam jeszcze, że strippingowanie pieluszek naprawdę dobrze robi na doznania olfaktoryczne ;)

    OdpowiedzUsuń