środa, 1 sierpnia 2012

Nocne rozmyślania


Niedawno, przy nocnym karmieniu rozmyślałam sobie o tym, jakie to wygodne. Dzięki temu, że karmię piersią, mogę w nocy szybko zareagować kiedy tylko zacznie się intensywnie wiercić. Gdybym miała wtedy dopiero wstawać i przygotowywać mieszankę, to córka zdążyłaby się pewnie rozbudzić i rozpłakać. A jeśli miało by to miejsce kilka razy w ciągu nocy, to obie byłybyśmy niewyspane. A tak, czy to raz czy nawet pięć razy w ciągu nocy, bez rozbudzania, bez wstawania. Po prostu przekręcam się na bok w stronę Bogusi i podaję pierś. A rano obie budzimy się w świetnym humorze :)

18 komentarzy:

  1. Mam podobne rozmyślania.. ostatnio tylko mnie natknęło że roczne dzieci na piersi nadal się budzą do cycusia.. a dzieci na butelce nie koniecznie (choć to też jest różnie) i zastanawiam się jak długo karmić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, że MM zapycha na dłużej, ale to nie jest żadna gwarancja, że całą noc dziecko prześpi. Do nocnych pobudek przyzwyczaiłam się już w ciąży jak wstawałam na siku ;) Teraz śpię z Bogusią w łóżku, więc tylko obracam się do niej, wystawiam cyca i zasypiam znów. W ogóle mi to nie przeszkadza. Moje mleko jest dla niej najlepsze, więc nawet nie rozważam przejścia na MM ze względu na własną wygodę. Zamierzam karmić jak najdłużej :)

      Usuń
  2. :-D zgadzam się z Tobą w 100 %. A tak i wilk syty i owca cała :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie Aniu - mam takie same myśli :D

    OdpowiedzUsuń
  4. nie kazdy moze niestety karmin piersia, ale przy dobrej organizacji dzidzia naprawde sie nie rozbudza..wszystko mozna miec w zasiegu reki, moze mama mniej wyspana...zreszta czasem tzreba dzidzie przebrac wtedy tez moglaby sie przeciez rozbudzic...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlatego napisałam w nawiasie że to jest różnie... Wiesz ja córeczkę moją odstawiłam od cyca jak miała 10 miesięcy.. w nocy na mleko budziła mi się do 1,5 roku... Mam dwie koleżanki jedna karmiła do 2,5 roku a druga obecnie karmi 3,5 latkę.. i te dzieci z tego co mi mówiły budzą się w nocy średnio raz, czasami dwa razy żeby tylko sobie pociumkać cyca, tu nie chodzi chyba o głód a jedynie o zaspokojenie przyzwyczajenia że jak nie mogę usnąć to cyc mi w tym pomoże... Hm moja siostra przestała karmić córkę jak miała rok i równo po dwóch miesiącach jej dziecko przestało się budzić w nocy.. Dlatego ja tak sobie rozmyślałam przyszłościowo.. mój ma obecnie 7 miesięcy i póki co pije tylko moje mleko, oprócz raz dziennie wieczorem dostaje łyżeczką kaszkę mleczno -ryżową , czyli na mleku modyfikowanym.. ale je ją bardzo chętnie tak że jak mu się łyżeczkę odbiera to piszczy wręcz ;) Zjada tego około 200 ml... Córkę też tak dokarmiałam od pół roku gdzieś kaszką na mm i dzięki temu później polubiła mleko i piła z butli.. a teraz pije mm i krowie z butelki jeszcze ;P Heh a ma już 3 latka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja córa jeszcze z butelki ciągnie? No nie wiem, rób jak uważasz. Te dzieci Twoich koleżanek budzą się w nocy albo faktycznie na jedzenie albo jeśli tylko ciumka cyca, to może potrzebuje po prostu poczuć bliskość mamy. Nie wiem, czy 3,5-latkę nadal karmiłabym w nocy. Może raczej bardzo bym przytuliła. Z resztą mogłaby mi powiedzieć, czy faktycznie jest głodna, czy chce się napić czy przytulić. Ale dziecku poniżej dwóch lat cyca nie odmawiam nawet w nocy ;) Nie wiem, jak to będzie, ale obiecałam sobie, że bez absolutnej konieczności moja córka MM nie dostanie i pić z butelki ze smoczkiem nie będzie!

      Usuń
  6. Tak, moja pije jeszcze ze smoczka... ale w sumie to ja się ciesze że ona lubi mleko.. bo dziecko nie zawsze rano Ci zje pięknie kanapeczkę, a jak się śpieszysz do pracy i nie chcesz dziecka głodnego posyłać do żłobka/przedszkola (moja chodziła do żłoba rok, a we wrześniu idzie do przedszkola) to wiem przynajmniej że po mleku z kaszką najedzona... Pije tez zwykle mleko ze szklanki ale rano i wieczorem musi być butla, i za chiny na razie nie chce zrezygnować, a ja na siłę jej nie będę odzwyczajać...
    A czemu nie będziesz karmić 3,5 latki? A 2 latkę tak, to jakaś różnica? Do 3 lat to podstawa mleko dla dziecka... A córa tej mojej koleżanki 3,5 latka, usypia przy cycu wieczorem, w nocy jak się obudzi to przychodzi do matki zadziera koszule i ciągnie cyca ;P a co najlepsze w dzień jak ta przyjdzie z roboty to też każe się mamie położyć bo chce cyca.. dla mnie też to trochę dziwne, dziecko rozumne (starsze od mojej Ali o pół roku!) a niestety mama jej nie odzwyczaiła w odpowiednim wieku (bo jej ciężko było zrezygnować , tak to częściej matce gorzej odstawić dziecko niż dziecku zrezygnować z cyca) i teraz mają obie problem ;p Hm
    A czemu taka jesteś przeciwna mleka w butli ? Czy tylko ze względu na zęby czy coś więcej? Hmm ja się cieszę że moja ALa pije to mleko.. bo wiem że wiele dzieci nie akceptuje żadnego po cycu, no ale ona była mała 10 miesięcy (musiałam odstawić ze względu na leczenie ) a tez wcześniej nie chciała nic pić z butli ani w ogóle.. teraz mam podobny problem z MIłoszem nie mam jak mu podać wody, picia bo wszystko co nie jest cycem wypycha z buzi :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie będę karmić 3,5-latki w nocy. Wydaje mi się, że ona już nie potrzebuje w nocy jeść, tylko właśnie się przytulić, ale wiadomo, mogę się mylić, toć jeszcze nie mam dziecka w tym wieku. Póki mogę i chcę karmić, nie mam potrzeby na chamca zamieniać cyca na butlę. Przyjdzie czas, sama się odstawi, choćby to miało być w wieku 4 lat i więcej. Inne napoje dostawać będzie z kubka, to i mleko potem z kubka pić będzie.

      Usuń
    2. Oczywiście że nie potrzebuje jeść.. ale jak mama daje to czemu ma nie brać cyca ;)

      Usuń
    3. Dlatego jak mama nie da to dziecko nie weźmie ;) heh

      Usuń
    4. No właśnie ale jak wyznaczyć granicę ? Kończymy karmienie w wieku 2 lat i co dalej ? Dziecko nie pije żadnego mleka.. hm dlaczego?? Ja pamiętam ten smak owsianki gotowanej co rano ;)

      Usuń
    5. Kończymy karmienie nocne a nie karmienie w ogóle :)

      Usuń
    6. Już widzę jak odmawiasz w nocy cycusia dziecku :) Czekam na relacje... za x lat ;p

      Usuń
    7. No wiem, że fajnie się mówi... zobaczymy jak to będzie ;)

      Usuń
  7. Kama masz rację ważne, że Ala pije mleczko, przyjdzie czas to odstawicie butle. Znam wiele dzieci tylko na cycku, bez jakiejkolwiek butli i tak miały problem ze zgryzem z wymową, więc jak dla mnie to nie ma znaczenia. Fakt, ze sama karmię mm i nie czuję się gorsza i wcale moj synek się nie rozbudzał w nocy jak przygotowywalam butle.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdy ktoś mnie pyta ile karmię w nocy. Zawsze odpowiem, że nie wiem. I jest to prawda. Karmię na śpiocha, na leżąco, po ciemku. Reaguję na potrzeby dziecka przez sen, automatycznie.
    I to jest fajne. I to lubię.
    Nie mogę pozwolić sobie, bym była w dzień niewyspana.
    Mam jeszcze drugie dziecko.

    OdpowiedzUsuń